علی لطیفی خبرنگاریزدفردا :طی چند روز گذشته با حمله مردم اژه اصفهان به تاسیسات مراکز پمپاژ شماره 2 و 3 انتقال آب به یزد وآتش زدن تاسیسات انتقال آب کار انتقال آب به استان یزد مختل شد . از ساعت 10 صبح دیروز جمعه مردم اژیه اصفهان با چراغ سبز مدیران استان اصفهان اقدام به حمله به تاسیسات انتقال آب به استان یزد نمودند و متاسفانه آتش نشانی منطقه نیز به بهانه عدم امنیت جانی هیچگونه کمکی برای اطفاء حریق ننمودند .

علی لطیفی خبرنگاریزدفردا :طی چند روز گذشته با حمله مردم اژه اصفهان به تاسیسات مراکزپمپاژ شماره 2 و 3 انتقال آب به یزد وآتش زدن تاسیسات انتقال آب  کار انتقال آب به استان یزد مختل شد .

از ساعت 10 صبح دیروز جمعه مردم اژه اصفهان با چراغ سبز مدیران استان اصفهان اقدام به حمله به تاسیسات انتقال آب به استان یزد نمودند و متاسفانه آتش نشانی منطقه نیز به بهانه عدم امنیت جانی هیچگونه کمکی برای اطفاء حریق ننمودند .

به دنیال عدم اقدام پیشگیرانه توسط مدیریت ارشد استان اصفهان در ادامه این تحرکات صبح امروز شنبه نیز مردم ازیه و ورزنه به ایستگاه پمپاژ شماره 4 یزد حمله ور شده و تاسیسات آن را به آتش کشیده و در طول مسیر نیز لوله های انتقال آب را تخریب نمودند .

به دنبال قطع شدن انتقال آب آشامیدنی به یزد اسلامی مدیر آب و فاضلاب استان یزد طی نشست اظطراری با خبرنگاران استان اظهار داشت :سهمیه بندی آب آشامیدنی در شهر های اردکان ،میبد و یزد مرکز استان یزد حتمی و ظرف 24 ساعت آینده اجرایی خواهد شد .

مهندس غفوری مدیر عامل آب منطقه ای استان یزد در ادامه افزود :متاسفانه در حملات صورت گرفته به تاسیسات انتقال آب استان بالای 30ونیم میلیارد تومان خسارت به تاسیسات وارد شده است .

براساس اعلام مسئولین استان از صبح امروز در چندین نقطه از شهر های یزد ،اردکان و میبد تانکر های آب آشامیدنی جهت تامین آب مورد نیاز مردم مستقر شده است .

براساس همین گزارش در 50 نقطه شهر یزد تانکر های تامین آب آشامیدنی برای مردم هر یزد مستقر خواهد شد .

معاونینی وزیر نیرو فردا به صورت ویژه به استان یزد سفر خواهند کرد تا از نزدیک ستاد بحران آب استان را مدیریت کنند .

گفتنی است طرح انتقال آب به استان یزد با هزینه میلیاردی که کلا توسط مردم استان تامین شده است در دولت هاشمی آغاز و تلاش 10 ساله و تحمیل فشار اقتصادی تامین هزینه های اقتصادی به مردم استان یزد آب با استفاده از سرشاخه های کارون به استان منتقل شده است و با این حرکت اصفهانی ها اعتراض مردم استان بالا گرفته و در صورت عدم مدیریت اینگونه تحرکات یزدی ها به دنبال اقدامات تلافی جویانه می گردند که یکی از آن موارد ممانعت از انتقال سنگ آهن به اصفهان است .

گزارش تکمیلی از نشست رسانه ای مسئولین آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان یزد متعاقبا منتشر خواهد شد

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا